בנט על פתיחת מערכת החינוך: "כיתות מחוסנות ילמדו כרגיל"

    איתי גדסי No Comments on בנט על פתיחת מערכת החינוך: "כיתות מחוסנות ילמדו כרגיל"

    ראש הממשלה עדכן בנושא פתיחת מערכת החינוך: "תלמידי העל-יסודי יתחסנו וילמדו כרגיל החל מה-1 בספטמבר. אני קורא להורים להזדרז ולדאוג לחסן את כל הילדים שלכם מעל גיל 12 – עוד השבוע לפני פתיחת שנה"ל"

    צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר הערב (מוצ"ש) לציבור מספר עדכונים בהודעה שפרסם ברשתות החברתיות. בנט התייחס לשלל נושאים, ביניהם התחלואה בקורונה, פתיחת מערכת החינוך, המגעים המדיניים ותקציב המדינה.

    "ראשית, את המערכה הזו אי אפשר לנצח כל אחד בנפרד", כתב בנט. רק אם נעבוד כולנו יחד, נוכל להתגבר על התפרצות זן הדלתא של הקורונה. אז אתחיל מבקשה אישית שלי: אל תהיו אדישים. תפעלו. עטו מסיכות, תתעקשו שכולם סביבכם יעטו מסיכות, תשכנעו אנשים להתחסן מיד, תקפיצו את הדודה שלכם להתחסן במוקד התחסנות ואם צריך לאחד מעשרות המוקדים הליליים שפתחנו השבוע".

    "רק בשותפות בין הממשלה לבין האזרחים, בין המגזרים השונים—שלא נאשים כל אחד את רעהו, אלא ניתן כתף זה לזה—ננצח", הדגיש בנט. "מטרתנו היא לשמור על בריאות אזרחי ישראל וגם לשמור על כלכלת ישראל ועל פרנסת אזרחי ישראל. גם וגם".

    ראש הממשלה פרס את תוכניתו וכתב: "ממשלת ישראל מבצעת עשרות פעולות "להרוויח זמן" כדי לבלום את עליית החולים הקשים בישראל, עד שמבצע החיסונים השלישיים יעשה את פעולתו ונכריע את הדלתא. הגדלנו פי שניים את יכולת הקיבול של חולים קשים במערכת הבריאות, וכך גם הרווחנו עוד זמן כדי לבלום את תחלואת הדלתא".

    "אלה מקצת פעולות הממשלה", פירט בנט:

    – חיזקנו את בתי החולים בתקני רופאים ואחיות, במיטות אישפוז לחולים קשים וחיזקנו גם את קופות החולים בחיילי צה״ל שעוזרים;
    – אנחנו שומרים על הזקנים בבתי האבות ובבתי החולים הגריאטריים ומעניקים להם "אקסטרא" הגנה;
    – פתחנו השבוע מאות תחנות חיסון ברחבי הארץ, ופתחנו מתחמי לילה מיוחדים;
    – פתחנו לראשונה את האפשרות לבצע בדיקות עצמיות בבית;
    – הגברנו אכיפה כנגד אי-עטיית מסיכות, או קיום ארועים שלא על פי כללי הקורונה;
    – הפעלנו תו ירוק ברמה לאומית;
    – אנחנו שומרים באופן הדוק על כל הכניסות לישראל ב100% בדיקה לנכנסים ועוד.

    "והנה משימת האזרחים", הוסיף ראש הממשלה:

    לגלות אחריות.
    להתחסן ברגע שמתאפשר לקבוצת הגיל שלכם.
    לדאוג שכל המשפחה תתחסן.
    לעטות מסיכות.
    למתן מעט את ההתנהגות שלכם עד שהגל יעבור—אפשר להימנע ממסיבה של 40 איש בבית, גם אם הממשלה לא אסרה זאת מפורשות.
    לחפש איפה אפשר להקפיד יותר, ולא איפה אפשר לעקוף את ההנחיות.

    בנט הוסיף "אני מאמין באחריות האישית של כל אדם. דאגנו להעמיד חיסון שלישי מציל חיים לרשות אזרחי ישראל (היחידים בעולם כרגע. שאר העולם כבר מגיע בעקבותינו). התפקיד שלכם הוא לבוא ולהתחסן כדי להציל את חייכם ולשמור על ישראל פתוחה.

    "אינני יכול להגיע אישית לכל בית ובית", המשיך ראש הממשלה "כמו שהאחריות האישית של כל אזרח היא להיזהר בנהיגה או בחציית כביש, או לשים חגורה באוטו גם כשאין שוטר, כך גם כאן".

    בנט התייחס לפתיחת מערכת החינוך: "מטרתנו למנוע שידור חוזר של 200 ימי הסגר (שיא עולמי שלילי) ו'הזומים' שהיו בשנה שחלפה. יש לי ארבעה ילדים בבתי ספר וראיתי אותם דוהים למול 'הזומים'".

    לדבריו "חייבים לחיות וללמוד לצד הקורונה. לכן השקענו הרבה מאמצים בבניית תכנית להפעלת מערכת החינוך יחד עם משרד החינוך ושרת החינוך וכמובן משרד הבריאות ושאר השותפים".

    בנט עדכן "מחר בקבינט אנחנו נקבל את ההחלטה לאישור סופי של התכנית. כיצד זה יעבוד? תלמידי העל-יסודי יתחסנו וילמדו כרגיל החל מה-1 בספטמבר. אני קורא להורים להזדרז ולדאוג לחסן את כל הילדים שלכם מעל גיל 12–עוד השבוע לפני פתיחת שנה״ל".

    "כיתה שאין בה לפחות 70% תלמידים שהתחסנו (זריקה ראשונה) לא תוכל ללמוד בכיתה עד שיעבור שיא המגיפה, אם הם ביישוב אדום", הוסיף ראש הממשלה. "חסנו מיד את ילדיכם. זה שומר על בריאותם נגד קורונה-כרונית שפוגעת בילדים, וזה מאפשר לכולנו שנת לימודים חלקה".

    עוד כתב בנט "מי שבכל זאת לא יספיק להתחסן, יוכל לעשות זאת בבית הספר. אם במהלך הלימודים אחד התלמידים יימצא מאומת קורונה, הכיתה תמשיך ללמוד כרגיל (מכיון שכולם יהיו מחוסנים), ונבצע בדיקות לתלמידים האחרים לוודא שלא נדבקו".

    בנט התייחס ללימודים בבתי הספר היסודיים וגני הילדים: "כאן הסיפור שונה. לא ניתן עדיין לחסן אותם בגלל גילם הצעיר, לכן מטרתנו היא לדאוג שהכיתה תהא נקייה מקורונה ככל האפשר. נדאג שעוד לפני פתיחת שנת הלימודים ההורים יקבלו ערכה לבדיקה-ביתית של קורונה (בחינם) ואתם תתבקשו לבצע את הבדיקה יממה לפני פתיחת השנה".

    "אם הילד יימצא חיובי, הוא יישאר כמובן בבית עד להחלמה. אם הילד נמצא שלילי לקורונה, הוא ייגש למחרת לבית הספר עם פתק מההורים שמאשר זאת. אנחנו נשתדל ככל האפשר ללמוד במקומות מאווררים או בשטח הפתוח, ואנחנו מבצעים עוד התאמות רבות למצב".

    עוד הוסיף: "גיבשנו נוהל למצב שאחד הילדים בכיתה נמצא בכל זאת חיובי, ואנחנו בוחנים זאת כעת בפיילוטים. מחר אנחנו נודיע על מועד פתיחת שנת הלימודים ביסודי ובגנים".

    ראש הממשלה התייחס גם לביקורו בארה"ב שעתיד להתקיים השבוע ולמגעים מדיניים נוספים: "ישנם נושאים רבים על הפרק: עזה, סוריה, לבנון, חיזוק הקשרים בינינו, אך בראש ובראשונה נעסוק בפעולות איראן ותכנית לבלימתם. כשאשוב לכאן אפגש עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (כפוף לקורונה), ומאוחר יותר אני צפוי לצאת לפגוש את נשיא מצרים".

    "המטרה היא חיזוק יחסי החברות שלנו עם המדינות הללו, ביסוס מעמדה של ישראל באזור ובעולם, חיזוק הכלכלה וההייטק הישראלי, והבטחת עליונותנו הצבאית אל מול אויבינו — תמיד".

    בנט התייחס גם להעברת תקציב המדינה בקרוב: "במקביל אנחנו עובדים סביב השעון על קידום התקציב לקראת הצבעה בכנסת. כן, לאחר שלוש שנים של כאוס, תקציב למדינת ישראל. עיקרי הבשורות: השקעה דרמטית בהתעצמות צה״ל, חיזוק מערכת הבריאות שהורעבה משך שנים, ושורה נועזת של רפורמות להגברת התחרות ולהורדת מחירי המוצרים בישראל".

    "בפרשת השבוע היום קראנו על מצוות "שילוח הקן", שאם רוצים לקחת ביצים מקן ציפורים, מוכרחים קודם לשלח את האם,
    על מנת להפחית את הסבל שלה. מצווה זו מלמדת אותנו שלצד הצרכים המעשיים בחיים (להכין מזון) אנחנו צריכים להיות בני אדם עם לב. עם הבנת הכאב של האחר. שיהיה אכפת לנו מכל אחד, ואפילו בעלי חיים".

    "קל וחומר לגבי בני אדם. לדאוג לכל אחד בתקופה מורכבת זו. אי אפשר לנצח מגיפה כל אחד בנפרד – אנחנו נצא מהמשבר הזה. יחד", סיים בנט.



    0 תגובות